poniedziałek, 6 sierpnia 2018

Poland'rock czy pozostał Woodstockiem?

Czy coś się zmieniło po za nazwą? Przecież niektórzy bywalcy na festiwal przyjeżdżają od wielu lat. Co roku zdarzają się osoby, które widzą ten obraz po raz pierwszy. Kolorowy świat, wioski misternie budowane przez wiele godzin, barwne fryzury, ciekawe stroje. Każdy jest inny. 

Jedni odwiedzają festiwal ze względu na koncerty, inni wolą czuć się częścią grupy i  rzadko opuszczając obozowisko, jeszcze inni przesiadują na głównej alei jednak każdy człowiek jest częścią tej społeczności. Jerzy Owsiak od wielu lat konsekwentnie dokłada wszelkich starań by do organizacji imprezy. Klimat jaki tam panuje to trochę hipisowska komuna. Czasy się zmieniły, ludzie się zmieniają ale idea przyświecająca organizatorowi jest wciąż ta sama "Pokój, miłość i rock and roll"




Pogoda sprawiła, że festiwal w tym roku jeszcze bardziej przypominał obraz postapokaliptycznej pustyni, gdzie obozy tworzyły plemiona, które przeżyły zagładę. Jednak czy coś się zmieniło, ludzie jedzą raczej na punktach gastronomicznych, zamiast przywozić chleb i konserwy, tanie wina w plecaku zastąpiły kupony na Lecha w portfelu.  I chociaż wciąż jest wielu wybierających się na festiwal bez złotówki w portfelu widać, że jednak ludziom żyje się trochę łatwiej niż na początku.

Jednak jest też druga strona medalu władza, która jednak dąży do stopniowego ograniczania wolności, w tym roku na festiwalu zabrakło polskich strażaków, a impreza już trzeci rok z rzędu zyskała miano imprezy podwyższonego ryzyka. O dziwo mimo takiego statusu czułam się bezpiecznie, w tym morzu ludzi. Baa, nie zabrakło również rodzin z dziećmi, bardzo małymi, które były w specjalnych nausznikach. Większość osób odwiedzających jest bardzo przyjacielska i pomocna. Również zawsze można liczyć na osoby z pokojowego patrolu.

Co ważne jest to wciąż impreza darmowa, na której zagrały takie  zespoły jak In Flames, Soulfly, Goo Goo Dolls, You Me At Six, Frank Carter & The Rattlesnakes, Gojira, Arch Enemy, Alestorm, Dubioza Kolektiv, Balkan Beat Box, Alpha Blondy, Lao Che, Booze And Glory, The Inspector Cluzo, Wojtek Mazolewski „Chaos Pełen Idei” (feat. Ania Rusowicz, John Porter, Wojciech Waglewski, Chór Zespołu Pieśni i Tańca „Śląsk”),Hunter, Hentai Corporation, Blues Pills,
Big Mountain, Extrema, Krzysztof Zalewski, Big Cyc, Koniec Świata, Bethel, Pablopavo, Na Górze,
YB, Death By Chocolate, Laboratorium, Dreamheart, Metka, PPNOU, Seventh Passion, Sematam, Apey & The Pea, Vile Assembly, Łydka Grubasa, Moron, Sobotni Rosół, Cała Góra Barwinków, Chorzy,
Warbell, The Unguided, Iraas Band, Snowblind, Trassexdisco, Tester Gier, Farben Lehre, Tymek, Kapela Ze Wsi Warszawa, The Bastard, Djangos, Zenek, St. James Hotel, Wszyscy Byliśmy Harcerzami, Two Timer, Defekt Muzgó, Blade Loki, Prawda, The Analogs, Farben Lehre, Bubliczki, Damian Syjonfam, De Łindows, Babaji. 

Jednak najważniejszą chyba dla mnie sprawą był koncert Defektu po śmierci Siwego. Największe kontrowersje są jednak związane z występem Bladych Loków gdzie Anetę Adamek, zastąpiła gościnnie Agata Polic, która była ich poprzednią wokalistką. Ze względu, iż Agata brała udział w koncercie Defektu, uratowała sytuację związaną z zaginięciem Anety. Dzięki energii Agaty nie czuć było, by chociaż na chwilę rozstała się z zespołem. Jej występ jak dla mnie sztos.  

Mam nadzieję, że w ciągu najbliższych dni uda mi się uzupełnić post o wideo-relację.
EDIT

8 komentarzy:

  1. Zazdroszczę strasznie! Mi w tym roku niestety nie udało się przybyć:(

    OdpowiedzUsuń
  2. Strażacy stacjonowali w pogotowiu na placu koło dworca. W 5 min sie zjawiali jak cos sie dzialo.

    OdpowiedzUsuń
  3. Strażacy stacjonowali w pogotowiu na placu koło dworca. W 5 min sie zjawiali jak cos sie dzialo.

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękne miejsce ♥ zdrowie nie pozwala mi się wybrać, ale od dwóch lat stale obserwuje i mam nadzieję że kiedyś będę mogła dołączyć ♥
    ksanarunails.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Nigdy nie byłem na woodstock.. na polandrock tez sie juz raczej nie wybiore ( wiek ) a szkoda bo to sa dla mnie klimaty. Zazdroszczę i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale czad, ja jeszcze nie byłem i trochę mi smutno z tego powodu, ale może za rok się nadrobi zaległości. Czekam na wideo relacje :)

    OdpowiedzUsuń
  7. zawsze chciałam pojechać na Woodstock :D z roku na rok coś mi przeszkadza ale myślę że w przyszłym roku pojadę :D świetna zabawa :)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Już tak parę lat wybieram się na Woodstock i to wciąż nie wychodzi. Może w końcu następnym razem to się uda?

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Królowa Chaosu , Blogger