sobota, 18 listopada 2017

Jak żyć w związku na odległość?, Czyli co gdy dzielą nas kilometry?

Życie układa się tak jak sobie zaplanujemy, i kiedyś nie wyobrażałam sobie jak można coś budować gdy dzieli nas kilkaset, albo nawet kilkadziesiąt tysięcy kilometrów. Jakiś czas temu okazało się los bywa nieprzewidywalny, a w mojej głowie pojawiło się pytanie "Jak przetrwać w związku na odległość" 

Przecież w dzisiejszych czasach po prostu ciężko jest budować relacje, więc co gdy pojawia się przeszkoda w postaci kilkuset kilometrów. Pierwsza moja myśl "to nie może się udać". Potem doszłam do wniosku, że jak nie spróbuję to się nie przekonam. W takiej relacji są minusy, bo czasem tęsknota jest ogromna. Czasem przychodzą wieczory, gdy pragnie się przytulić do drugiej osoby, i niestety można usłyszeć tylko jej głos w słuchawce. To wcale nie znaczy, że w takim związku nie ma bliskości, ogromny mur może dzielić osoby, które siedzą w jednym pokoju. Przekonałam się też, że nawet gdy w grę wchodzi odległość można znaleźć oparcie w drugiej osobie. Najbardziej uroczą rzeczą jaka zdarza się w takiej relacji to niezapowiedziane wizyty, tak po prostu, czasem zdarzyło się, że Tomek przyjechał do mnie aby zaprowadzić mnie do pracy, czy zrobić zakupy i ugotować mi rosół gdy byłam chora. To miłe gdy ktoś się Tobą opiekuje.
Bardzo ważne jest w każdej relacji by ufać sobie nawzajem. Wiadomo, nie zawsze jest kolorowo, ale gdy się kogoś kocha, można przetrwać wszystko. Dlatego postanowiłam napisać o tym co jest dla mnie bardzo ważne w takiej relacji oraz co pozwala mi to przetrwać. 

8 zasad jak przetrwać w związku na odległość. 

1. Zachowanie równowagi - wiadomo, że należy mieć ze sobą kontakt ale nie należy popadać w skrajności. Nie można zasypywać drugiej strony bez przerwy wiadomościami i telefonami, ale też nie  jest dobrze gdy milczy się i dzwoni raz dziennie na kilka minut. 
2. Zaufanie jest kluczem do szczęścia, nie tylko w związku na odległość. Trudno jest budować relacje gdy nie można wierzyć drugiej osobie. Jednak ta zasada działa też w drugą stronę, ciężko jest być z kimś, czyje zachowanie budzi nasze wątpliwości. 
3. Dwie osoby muszą chcieć. Żaden związek nie będzie gdy dwie osoby nie szczęśliwy gdy stara się tylko jedna osoba. To dwie osoby tworzą relację i aby było dobrze ich poziom zaangażowania musi być podobny. 
4. Spędzajcie ze sobą czas w ciekawy sposób gdy jesteście razem ( z resztą kilka propozycji podałam tutaj )
5. Nie warto się kłócić o błahostki oraz czepiać się dla zasady. Warto czasem odpuścić i po prostu spędzić fajnie ten czas kiedy się widzicie.
6. Warto robić wszystko by widzieć się jak najczęściej. Nic nie jest tak ważne by od czasu do czasu po prostu się spotkać. Wiadomo, że odległość bywa sporym wyzwaniem, ale zawsze można znaleźć jakiś sposób.
7. Warto rozmawiać o wszystkim, błahostkach oraz istotnych sprawach. Gdy pojawia się obawa przed powiedzeniem czegoś to znaczy, że ta relacja może zmierzać do końca, ponieważ przy braku poczucia akceptacji i zaufania ciężko jest budować cokolwiek.
8. Planujcie terminy, łatwiej jest czekać gdy wiesz kiedy to nastąpi.

39 komentarzy:

  1. Wiem z doświadczenia ze związek na odległość nie jest zły :)
    I tak jak napisałaś - nie dowiesz się póki nie spróbujesz 💕

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja osobiście podziwiam ludzi którzy sa w takich zwiazkach :) ja nie dałabym rady :) ale to pewnie kwestia charakteru :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie taki diabeł straszny jak go malują ;) też tak kiedyś myślałam ;)

      Usuń
  3. Fajnie,że wam się udało. Ja mam kolegę na odległość i też na razie ciężko jest się spotkać,bo w grę jeszcze wchodzą pieniądze na przyjazd,a dopiero zaczął pracować tak na prawdę. Jednak i tak bardzo długo już ze sobą utrzymujemy kontakt bo 8 miesięcy i wierzę,że nam sie uda bo i mam w nim wieksze oparcie właśnie niz w niejednej koleżance :)A wam życzę szczęścia,dużo miłości i wytrwałości ❤

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pieniądze da się obejść, czasem zdarzało mi się podróżować na stopa ;) Trzymam kciuki ;) Z resztą z czasem się poukłada ;) również życzę powodzenia ;)

      Usuń
    2. Wszystko da się zrobić .Ważne,że obaj chcemy. Dziękuję :)

      Usuń
  4. Sama nie próbowałam i jakoś mnie to nie przekonuje,mam po prostu zły stosunek do związków na odległość dzieki temu co się przytrafiło mojej znajomej:/
    Pozdrawiam Darriska

    OdpowiedzUsuń
  5. Sama nie jestem przekonana, czy to możliwe, aby na dłuższą metę być w związku na odległość. Taka przyjaźń jest możliwa, ale miłość? Chyba nie. Potrzebujemy jednak bliskości, obecności drugiej osoby i tęsknota jest niesamowita.

    OdpowiedzUsuń
  6. Moim zdaniem zwiazek na odległość ma sens, kiedy jest jakiś okres ważności tego stanu. Całe życie czekać - nie warto. Sama właśnie jestem w takiej sytuacji na okres mojego wyjazdu w ramach Erasmusa, więc tematycznie bliska mi ta notka :)
    Pozdrawiam,
    tukociel.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Prawdziwej miłości nic nie zagrozi nawet miliony kilometrów! Gdy dwie osoby chcą tego samego to wszystko jest możliwe!

    OdpowiedzUsuń
  8. Moim zdaniem związki na odległość maja wielki sens jeśli osoby bardzo mocno się kochają i są za sobą naprawdę długo

    OdpowiedzUsuń
  9. jestem strasznie przytulaśna, zawsze się dużo u mnie dzieje i dużo mam do opowiedzenia. Dlatego niestety na odległość nie dałabym rady... chyba ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Zaufanie w każdym związku jest ważne, a w takim na odległość zwłaszcza.
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie: http://www.szeptyduszy.blog.onet.pl

    OdpowiedzUsuń
  11. Byłam w związku na odległość przez dwa lata ... ale skończyło się bez jakiegoś specjalnego powodu po prostu ... wierzyłam że 100 km to żadna przeszkoda ... ale brakowało mi bliskości i obecności na codzień drugiej osoby zwłaszcza jak widywaliśmy się co 3 tygodnie i to na jeden dzień :( była to moja pierwsza miłość strasznie cierpiałam po rozstaniu ... ale jakoś podniosłam się ... i obecnie jestem rok po ślubie z mężczyzną którego poznałam przez internet :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetne rady, ja nie byłam w takim związku ale może kiedyś mi się przydadzą ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Związek na odległość jest bardzo ciężki. Sama teraz jestem chwilowo w takim związku poprzez fakt, że mój narzeczony musiał wyjechać. Jest ciężko. Wyjechał na dwa miesiące, już trzeci raz. Jednak pociesza mnie fakt, że to ostatni raz i już więcej mnie nie opuści. To co przeżywamy podczas tego rozstania to istny dramat. Nie wierzę w związki na odległość. Nie da się żyć bez dotyku, bez pocałunków i takiego poczucia bezpieczeństwa.
    Moim zdaniem po prostu to nie jest to samo co prawdziwa znajomość, prawdziwy związek. Wcześniej czy później się to posypie. Zwłaszcza jeśli ktoś mieszka, lub znajduje się tutaj jak w moim przypadku te 2 tysiące kilometrów stąd.

    OdpowiedzUsuń
  14. Super zasady! Może i mi kiedyś się przyda,życie w związku ze sporowcem też jest ciężkie..Pozdrawiam Karola

    OdpowiedzUsuń
  15. Mój chłopak pracuje w Niemczech i też przez większość czasu w miesiącu się nie widzimy.. Ciekawy post, z doświadczenia wiem że te zasady bardzo się przydają :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Na pewno jest ciężko, ale nie jest to też niewykonalne, uważam że jeżeli dwoje ludzi się kocha to nie jest to dla nich żadna przeszkoda :)
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  17. Jestem w związku na odległość 2.5 roku, dzieli nas około 750 km. Twoje zasady są w 100% słuszne, jednak samemu trzeba do nich dojść. :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Taki związek to jest test na cierpliwość i zaufanie do drugiej osoby. Nie mam takiego problemu, ale te zasady na pewno są słuszne.

    OdpowiedzUsuń
  19. Znam wiele par niestety ta odległość to dla nich duży problem ale są wyjątki na pewno :) Fajny wpis ☺️

    OdpowiedzUsuń
  20. Odległość to ogromna próba dla każdego związku. Aby wyjść z niej zwycięsko konieczne są starania z obu stron. Cieszę się, że Wam się udało!

    OdpowiedzUsuń
  21. Nie zgodzę się z powszechną opinią, że związki na odległość są od początku skazane na niepowodzenie. Niejednokrotnie mają większe szanse na przetrwanie niż te "normalne"

    OdpowiedzUsuń
  22. Ja mam raz w roku związek na odległość przez miesiąc. I powiem tak... niby to mało czasu, ale wystarczająco, żeby uświadomić sobie ile ta druga osoba dla nas znaczy. Podziwiam wszystkie pary, które na dłuższą metę żyją w takim układzie. I życzę im wytrwałości:)

    https://szopit.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  23. Ja bym jednak chyba nie potrafiła. Podjęliśmy decyzję, że w razie czego wyjeżdżamy razem :)
    Z chęcią dołączam do obserwatorów :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Nigdy nie byłam w związku na odległość dlatego trochę trudno mi się wypowiedzieć, jednak nie wierzę, że tak jak niektórzy twierdzą - nie da się przez to przejść. Jednak niedługo mój chłopak kończy szkołę a co za tym idzie - pewnie wyjedzie za szkołą wyższą lub pracą... mam nadzieję, że wtedy wrócę do tego wpisu
    H&G

    OdpowiedzUsuń
  25. Nigdy nie byłam w związku na odległość, ale znam pary, którym się układa znakomicie :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Bardzo przydatny post! Sama przez rok byłam w związku na odległość i wiem, jakie to trudne, jednak również bardzo budujące :-) ! Przytoczyłaś idealne zasady, które wraz z chłopakiem staraliśmy się zachować, i na pewno pomogą one innym "długodystansowym" parom :-)

    OdpowiedzUsuń
  27. podziwiam! kilka razy próbowałam i nigdy mi się ta sztuka nie udała, zawsze się to szybko kończyło, bo jednak obecność była mi potrzebna. ale podejrzewam, że jeśli się chce i kocha, to wszystko jest możliwe. ;)
    pozdrawiam serdecznie.
    http://poprostumadusia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  28. dla mnie takie związki są bez sensu i patrząc po znajomych zawsze kończą się rozstaniem

    OdpowiedzUsuń
  29. Mnie z moim mężem dzieliło 150km jak byliśmy narzeczeństwem. Miało to plusy i minusy. Pisaliśmy do siebie listy, ale one miały głębszy wymiar, bo przez telefon gadaliśmy o pierdołach dnia codziennego, Listy poruszały głębsze ważne dla nas sprawy :-) Dziś jesteśmy naprawdę zgranym małżeństwem. Da się stworzyć super związek na odległość :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Twoja historia jest dla mnie budująca ;) i mam nadzieję, że za jakiś czas powiem to samo.
      Pozdrawiam

      Usuń
  30. Zwiazki na odleglosc musza byc bardzo trudne. Nie wiem czy ja bym dala rade tak zyc.
    Pozdrawiam - http://izabiela.pl/

    OdpowiedzUsuń
  31. Nigdy nie byłam w związku (na odległość). Ujmę to w ten sposób...
    Fajnie, że Wam udało się wytrwać taką próbę, to nie łatwe.

    http://screatlieve.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  32. nie ma rzeczy niemożliwych - jeśli ktoś jest komuś pisany to związek z pewnością przetrwa!

    OdpowiedzUsuń
  33. Odległość raczej bez znaczenia to jedynie duża tęsknota. Czy wytrwamy zależy w dużej mierze od obojga osób :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Ja nie mogłabym żyć w związku na odległość, to kompletnie nie dla mnie

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Królowa Chaosu , Blogger